Автор Тема: Реконструкция на одежди и въоръжение от ПБЦ  (Прочетена 8659 пъти)

Неактивен JERIKO

  • Новак
  • *
  • Публикации: 33
Re:Реконструкция на одежди и въоръжение от ПБЦ
« Отговор #45 -: 18 Юли, 2011г., 02:07ч. »
 :D
« Последна редакция: 30 Декември, 2011г., 01:01ч. от JERIKO »
Който иска намира начин, който не иска намира причина.

Неактивен blagar7

  • Неорентиран
  • *
  • Публикации: 8
Re:Реконструкция на одежди и въоръжение от ПБЦ
« Отговор #46 -: 18 Юли, 2011г., 08:04ч. »
Аз също залагам да е украса, забележи че тези кръгове продължават и над коляното, а при някой има и прави линии. Подобни украси се срещат дори и при някой антични изображения.
Края на 3-ти, началото на 4-ти век според някакъв немски музей, според същият музей франките са ги използвали и през 9-ти век. Забележете, че тези панталони имат пришити гайки през които да минава колан, поне аз не съм видял на нито един панталон за който се спряга като възможно български да има гайки за колани.

Като стана въпрос за колани, какви са находките за оръжеен колан или портупей. В рисунката от меналогията се вижда как ножницата на средния войн е окачена през рамо с портупей. Предполагам ако има запазени украси от ножници, по броя и разположението на халките може да се прецени как са били носени.

Аз не знам да има находки, които да са отнесени към презраменен портупей,  а и с такъв, вероятно по византийски образец са се носили само мечове. Със сигурност ги е имало, но не знам повече.
За съжаление от периода 7-8век(че и  до средата на 9век), не знам нито един запазен детайл от ножница и само предполагам какви са на базата на находки от С.Черноморие и Кавказ.
Запазените,, С "образни скоби от по-късните ,,маджарски "саби говорят за наклонено окачване, върху бойния колан. Когато са комплект, те са две на брой от които едната е при устието на ножницата, а другата на около 30см надолу. Всъщност същото е било и при по-ранните саби, но формата на скобите за окачване и стилистиката на украсата им са по- различни.

Ако говорим за самите колани, то те могат според нашите изследователи да се разделят на няколко големи стилистични групи:
Стил,,Врап-Велино(Ерсеке)- разновидност на ,,аварския" стил ,,грифони-ластари „ проникнал с Куберовите българи и адаптирал се в старобългарската култура.”;
Стил,,привързани палмети"- с орнаментика характерна за групата ,,Михелдорф-Скалистое-Неволино” свързвана основно с ,,прабългарската" култура в Кавказ, Крим, Волжко-камския басейн, Средния и Долен Дунав,;
Византийски стил-,,декор от пръчици-ластари”, комбиниран с орнамента ,,точка-запатая”пренесен от Византия още в средата на 8 век;
Късноаварски,,грифони-ластари”и местните им деривати-сравнително многобройни, датират се в 8-9в.и свидетелстват за пряко аварско влияние. Те обаче радко се използват по-предназначение, а по-често като украса ;
Итало-византийски стил-,,Хоенберг”;
Салтово- маяцки стил-много редки ;
Художествен стил от християнския период 10-11век-носи осовните белези на ,,маджарската  "коланна металопластика в съчетание със стиловете ,,привързани палмети" и ,,византийски".
 
« Последна редакция: 18 Юли, 2011г., 09:52ч. от blagar7 »

Неактивен JERIKO

  • Новак
  • *
  • Публикации: 33
Re:Реконструкция на одежди и въоръжение от ПБЦ
« Отговор #47 -: 18 Юли, 2011г., 08:44ч. »
 ;D
« Последна редакция: 30 Декември, 2011г., 01:01ч. от JERIKO »
Който иска намира начин, който не иска намира причина.

Неактивен Берен Ерхамион

  • САСР-Сила
  • Нова надежда
  • *
  • Публикации: 240
Re: Реконструкция на одежди и въоръжение от ПБЦ
« Отговор #48 -: 08 Февруари, 2014г., 19:45ч. »
Просто, защото Бъдъмба ще я използва за средновековна реконструкция, а иначе ми е последната рожба  :tsar:
Но ето, че дойде Берен, пребродил планини безброй и тръгна сам и натъжен из омагьосани места...

 

Община Пловдив Общинско предприятие Туризъм Bladeforum.bg - вашето място за остри предмети.